vrijdag 22 april 2011

New Zealand - here we come!!

Lieve lezers,
 
Wederom eerst weer een bedankje voor alle reacties op mijn vorige blog! Echt geweldig om te lezen. Daarbij hoorde ik dat er wat problemen waren met het plaatsen van een reactie, daarom hier een spoedcursus ‘Reacties plaatsen onder blog’:
- Na het blog gelezen te hebben kom je onderin het verhaal ‘… reacties’ tegen. Hier kan je op klikken
- Scroll helemaal naar beneden totdat je ziet staan ‘Een reactie plaatsen’
- Typ de reactie
- Dan ziet u staan: ‘Reageer als’, selecteer hier Anoniem en typ uw naam onder het blog zodat ik weet wie de altijd gewaardeerde reactie heeft achtergelaten
- Klik op ‘Reactie plaatsen’

Tot zover de spoedcursus ‘Reactie plaatsen’.. Mocht u dan nog problemen ondervinden met het plaatsen van een reactie neem dan gerust contact op Ton & Anita Kester J.

De afgelopen weken waren eigenlijk niet zo spectaculair. Jullie verwachten natuurlijk dat die Kester alleen maar met zijn benen in de lucht op het strand ligt, helaas was dit de afgelopen weken niet het geval. De afgelopen weken stonden vooral in het teken van studeren, studeren, studeren en nog eens studeren (Ja.. ook dat doe ik hier)!  Moet eerlijk toegeven dat ik het strand al een maand niet heb gezien (en dat ligt niet aan het weer).

Om even het studeren te ontlopen (jullie weten nu hoe dit heet ;)) gingen we zaterdag 16 April met Sanne en John (huisgenootjes) naar een wijk genaamd ‘The Rocks’. Dit is een wijk met allemaal kleine huisjes en smalle straatjes en tevens ook één van de oudste wijken van Sydney. Naar wat rondgelopen te hebben besloten we om over de alom bekende Harbour Bridge te gaan lopen.. zo gezegd, zo gedaan.. in de verte zagen we wel een klein regenbuitje aankomen maar wij als echte Nederlanders gewoon over die brug. We waren nog niet op de helft of het begon al te plenzen, dus maar even geschuild. Daarna nog even typische Australische biertjes geproefd in een pub in ‘The Rocks’. Uiteraard sloten we deze dag in traditie af in de kroeg in het centrum J.

De laatste week  gingen er twee dingen door mijn hoofd.. tentamen Bank Management en trip naar New Zealand. Elke keer tijdens het leren werd ik weer afgeleid door de gedachte aan New Zealand. Na gistermiddag het tentamen te hebben gehad denk ik nergens anders meer aan.  

Vrijwel alle internationale studenten die hier zijn gebruiken de Semester Break niet voor het bijwerken van school maar om te reizen. Zo ging een groep van 20 man de oostkust van Australie reizen, andere groepen gingen naar Irish Rock (Central Australia) en anderen gingen naar de Great Ocean Road. Wij met nog twee andere groepen gaan naar New Zealand om daar rond te rijden.

Sanne en ik vliegen vanavond om 19.50 vanaf Sydney International Airport om onze reisgenootjes (vier medestudenten) op te zoeken in Christchurch waarmee we de rest van het Zuid eiland gaan rondrijden. We slapen met z’n zessen in een zespersoonscamper en gaan hier 10 dagen in rondrijden. Het reisgezelschap bestaat uit:

- Maria (dame uit Letland/huisgenoot)
- Juliane (dame uit Duitsland)
- Sanne (dame uit Nederland/huisgenoot)
- Michael (kerel uit Italie die in Zweden studeert)
- Soti (kerel uit Venezuela)
 
Aankomende zondag is al het eerste hoogtepunt, dan gaan we met z’n allen skydiven. Voor de mensen die hier niet bekend mee zijn.. dit is van 2,5 of 3,5 kilometer hoogte uit een vliegtuig springen (samen met een begeleider). Ik spring vanaf de 3,5 kilometer hoogte, ben benieuwd J!

Verder gaan we door het gebied heenrijden waar de Lord of the Rings is opgenomen, brengen we een bezoek aan de Frans Josef Gletsjer en maken we zo onze ronde over het zuid eiland van New Zealand.

Het huidige weerbericht is wel iets minder aantrekkelijk; met temperaturen oplopend tot 12 graden overdag en minimum temperaturen van -2  in de nacht kijk ik daar wel iets minder naar uit.

2 Mei vliegen we ’s ochtends weer terug naar Sydney. Dan zal ik proberen zo snel mogelijk een blog te typen over hoe het was en wat we hebben gedaan.

Voor nu wil ik iedereen een heerlijke week vakantie toewensen (ik hoorde dat het in NL ook strandweer is dus geniet lekker van het strand zou ik zeggen).

Ik ga nog even de laatste dingen in mijn koffer doen. Foto’s van de afgelopen weken zijn weer te vinden op :



Zonnige groeten vanuit Sydney!

Rene

9 opmerkingen:

  1. dat is ook gek Rene, dat er mensen zijn die er moeite mee hebben om een reactie te plaatsen ik heb nergens last van! Ik snapte het direct! Je ziet het, ik ben de eerste.
    Hopelijk heb je niet voor niets het strand het strand gelaten en heb je je tentamens gehaald, we zullen duimen voor je. Nu weer een nieuwe impressie opdoen in Nieuw Zeeland, wij hebben er kennissen wonen en ooit hopen we hen nog eens te bezoeken. Misschien moeten we nog wat gaan studeren, dan kom je tenminste nog eens ergens!
    Geniet maar weer lekker, doen wij ook in een zonnig Nederland.
    Hartelijke groet en kus, WIlma en Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi neef,

    Leuk dat je ook weer een blog hebt geschreven en nu eens over het wat minder party-achtige kant van het studeren int buitenland. Want hard werken doe je/we tenslotte ook gewoon! Gelukkig zorgen we er dan wel voor dat we af en toe een welverdiende 'vakantie' plannen. New Zeeland, zucht, t lijk me prachtig. Ik kijk nu al uit naar de fotos! En heel veel succes in eerste instantie, maar later veel plezier met je skydiven! Ben je nog rond oma's verjaardag (viert t op 1 mei) in de buurt van internt/skype? Zou leuk zijn, maar snap dat t moeilijk is tijdens t reizen.
    Geniet ervan!

    Kuss,
    Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Rene ja het mooie leven moet soms inruilen voor de studie, maar je mag nu wel weer iets moois doen, Lord of the Rings is wel gaaf om te zien, als je kan maak een hoop foto's ,en New Zealand is prachtig volgens insiders. Veel plezier met je internationaal gezelschap en geniet ervan.

    Groeten Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reneee!

    Jaaa, het studerende leven is voor jou dan ook eindelijk begonnen..alhoewel je nu lekker aan het genieten bent in en van NZ :) Skydiven zal letterlijk en figuurlijk een van de hoogtepunten worden van je (studie)reis. Althans dat denk ik.. zo super gaaf!
    Stiekem lach ik je wel een beetje uit om het weer daar, hahahaha! In Nederland is het nu zo'n 10 graden te warm voor de tijd van het jaar (lees: lekker warm en veel zon). Kunnen wij jou een keer jaloers maken! :p

    Enjoy & have fun!

    Kus Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  5. reneeee
    omg ik ben jaloers skydiven! echt vet!
    geniet maar lekker van de vakantie in New Zeeland.

    x je lieve zussieee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee,
    Ik geloof dat ik van mijn stoel val... en dat is niet van de warmte hier ;) René hard aan het studeren in het buitenland?? :O Hihi nee hoor, vind het knap dat je het strand even hebt kunnen laten voor wat het is! Hopelijk heeft het het gewenste resultaat opgeleverd!
    Wat gaaf om nu naar Nieuw Zeeland te gaan. Geniet er lekker van en ook van het Skydiven... jij liever dan ik hoor ;)
    Kus Brigit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rene geniet er van!!
    Hier inderdaad ook goed vertroeven met het mooie weer!

    Liefs Ruud & Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dikke foto's rene!

    Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje Rene gaaf allemaal, ga d'r echt voor sparen, dit is de 2 de persoon die zo enthousiast is over dit prachtige eiland, onwijs denk ik dat springen uit een vliegtuig , maar ook al die wandelingen en die prachtige auto rit, gaaf jongen dat je dit allemaal kan en mag doen, dit wordt nooit vergeten. Nu succes met het blokken voor de komende weken en je hebt alweer iets leuks in het vooruitzicht , succes met alles kus Emmy en Con

    BeantwoordenVerwijderen