maandag 27 juni 2011

Saying goodbye to Sydney (hurts)

Toch nog een klein berichtje vanuit Sydney voordat ik mijn trip langs de oostkust van Australië begin. De afgelopen week was echt ongelooflijk, maar aan alle mooie dingen komen een eind helaas. De tentamens vorige week gingen variërend van uitmuntend tot matig. Denk wel dat ik alle tentamens heb gehaald dus dat is een mooie beloning van het harde studeren af en toe.
Vanaf woensdag stond het leven in Sydney in het teken van party, party en nog eens party J! Uiteraard gingen er al mensen eerder weg dan vandaag dus helaas ook van veel mensen afscheid moeten nemen. Vanavond hadden we een afscheidsdiner in Hugo’s (Fancy pizza restaurant) met ongeveer 30 tot 40 exchange studenten. Heel raar om dan gedag te moeten zeggen daarna. Uiteindelijk ook nog een colaatje gedronken met Michael in de kroeg, ook raar om gedag te moeten zeggen tegen hem. Ik ontmoette hem namelijk op de 1e dag in Sydney en heb trips met hem gedaan naar New Zealand, Port Stephens, Melbourne, Great Ocean Road en Philip Island. Toen ik thuiskwam zaten alle huisgenoten te wachten met een fles wijn om nog even gedag te zeggen, echt super leuk! In de 6 weken dat ik in dit huis ben, heb ik me altijd meer dan thuis gevoeld, zulke aardige mensen.

Morgenochtend 6 uur vertrek ik met de bus (OZ experience – onder jongeren wel bekend als partybus van Australië). De trip ziet er als volgt uit:

- 3 dagen Surfcamp & rivierkayakken
- Paar nachten Byron Bay
- Een nacht in Noosa
- Een paar nachten in Rainbow Beach & Fraser Island
- Een nacht in 1770
- 2 dagen sailcruise over de Whitsundays
- Full Moon party op Magnetic Island
- Een week in Cairns waar we o.a. gaan duiken in het Great Barrier reef, Michel Groenewegen alias Cone zal ontmoeten in Port Douglas en een klein tripje door het tropisch regenwoud.

Op 25 Juli vlieg ik terug naar Sydney om nog één laatste nacht te hebben. Uiteindelijk vertrek ik dan de 26e van Juli naar Nederland en kom ik de 27e van Juli om 6.35 aan in Nederland (als alles goed verloopt met die verdomde aswolk).

Het voelt heel raar om zo een stad te moeten verlaten. De afgelopen 5 maanden vlogen dan ook voorbij zonder dat ik er erg in had. Vanaf de tweede dag voelde ik me al veilig en wist ik dat het een geweldige tijd zou gaan worden. Nu, na 5 maanden heb ik zoveel geweldige mensen ontmoet met allemaal een eigen verhaal die ook nu hun weg gaan vervolgen. Velen gaan een stage doen ergens anders in de wereld bij geweldige multinationals en andere gaan terug naar hun thuisland. Ik heb mijn tijd in Sydney als geweldig ervaren en had me geen betere tijd kunnen wensen. Ik hoop dat ik hier ooit nog eens terug mag komen.

Voor nu is het tijd om te slapen want er zijn slechts 4,5 uurtjes over om te slapen voordat de geweldige trip langs de oostkust begint.

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn verhalen tijdens mijn tijd in Sydney en zie jullie allemaal snel weer in Nederland.

Cheers Rene (from Sydney – for the last time L)

1 opmerking:

  1. Heey neef,

    Ik weet precies hoe je je voelt: tis gewoon een soort tweede 'hometown' geworden, je kent/kende de mensen, de beste restauarantjes, de leukste barren en op elke plek in de stad heb je wel een mooie herinnering. Tis rot om dat te verlaten, maar gelukkig ga je met een goed gevoel. Ik heb nog 3 weken hier, waarvan 2 met mn ouders. Kijk er naar uit om met ze rond te gaan reizen. En voor mij ist iets minder moeilijk omdat ik lekker terug mag over paar maanden, maar ik hik er ook al tegenaan om hier straks afscheid te gaan nemen. Sterkte en vooral: GENIET ZE! Ik zie je over een maandje in Nederland :D

    Dikke kus,
    denise

    BeantwoordenVerwijderen