zaterdag 2 juli 2011

East Coast of Australia!

Beste lezers,

na een geweldige week te hebben gehad denk ik dat het tijd is voor een kleine update van mijn trip langs de oostkust van Australie!

Maandagochtend na een zeer korte nacht (uiteindelijk 2 uur slaap geworden) helemaal verrot de bus in richting de eerste stop: Surfspot X camp. De busreis begon al meteen met een mooie introductie van een typisch Australische driver.. echt een topkerel en had mooie verhalen over Australie. Samen met Kine verzamelde we om 6.00 's ochtends bij centraal station (de plek waar ik in Sydney aankwam een paar maanden geleden). Beide vrij gaar stapte we de bus in en voordat we het wisten lagen we dan ook lekker te slapen met heerlijke muziek op de achtergrond!

Eenmaal laat in de middag (16.00) kwamen we aan bij het surfcamp. Dit was een zeer relaxte omgeving met veel surfers, super chill! Na onze kamer bekekn te hebben hadden we 's avonds een lekker kampvuur met paar biertjes! De volgende morgen werden we om 8 uur gewekt door de medewerkers voor het ontbijt. Na het ontbijt gingen we meteen in onze wetsuits en het strand op om wat informatie te krijgen over hoe op het bord te staan enzo. Supergaaf om mee te maken en had er al meteen veel zin in. Eenmaal in het water kon ik meteen staan op het surfbord bij de de eerste golf. Helaas was dit beginnersgeluk want de keren daarna ging het iets minder makkelijk.. maar al met al na twee uur kon ik toch echt goed op het bord staan. Daarna een stevige lunch en 's middags meteen weer het water in om nog twee uur te surfen.. heerlijk, niemand in de zee.. alleen Kine en ik. De avond een aantal classic drinkspelletjes maar om 22.00 ging het lichtje echt uit voor ons en de volgende morgen weer vroeg op voor de voglende les.

's Middags om 16.00 zaten we weer in de bus richting Byron Bay! Hier kwamen we 's avonds aan. Byron Bay staat bekend om zijn relaxte lifestyle en chille mensen. 's Avonds meteen de Cheeky Monkeys in voor een massive backpackers party! De volgende morgen was dan ook geen grandioos succes en besloten het maar even rustig aan te doen met een bezoekje aan het strand (bovenstaande foto). Daarna nog een snelle 'hike' naar de vuurtoren. We hadden elke avond gratis diner in het hostel dus dat was top. Dit deden we dan ook 's avonds en besloten maar eens om op tijd naar bed te gaan.

De volgende ochtend gingen we naar Nimbin. Een stadje dat bekend staat om zijn relaxte lifestyle en heel veel wiet. Ik zal verder geen details benoemen over wat er daar gebeurde. 's Avonds vond Kine het nodig om niet naar bed te gaan.. en eindigde dus op een Canadian party. Daarna gingen we naar het Beach Hotel.. super mooi avondje maar helaas was de ochtend weer geen pretje.

We zaten al om 7.45 in de bus richting Noosa. Na een mooie 8 uur durende rit kwamen we aan in Noosa en gingen we nog even snel naar een lookout point voor de zonsondergang, prachtig!

Voor nu is het tijd om weer eens naar de bar te gaan en morgenmiddag vertrekken we naar Rainbow Beach. Het weer is gelukkig al een stuk beter hier in het noorden (23/24 graden en vrijwel zonnig), dus dat kleurtje komt weer terug!

Cheers from noosa!

4 opmerkingen:

  1. Hee Vakantieganger!

    Nu ben ik een keer de gelukkige die als eerste een berichtje op je site mag schrijven!
    Je eerste weekje klinkt goed hoor! Ik wil natuurlijk wel bewijs zien dat je daadwerkelijk op die plank bent blijven staan :)
    Ennuhm opelijk ben je in NL weer van die rotzooi afgekick.. Waar moet dat heen met jou ;)

    Geniet van je trip, veel plezier!

    Liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo ,hier weer bericht van het thuisfront
    Ik heb net met oma mar je versalg gelezen. Ze doet je de groeten. Zij vindt het ongelofelijk wat jij allemaal meemaakt. Ik ook trouwens.
    Wel fijn dat je zo snel een verslag schrijft.
    Geniet er nog van he
    liefs van het thuisfront xxmoeders

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo renee
    wilma heeft mij zojuist je email laten lezen en daarom wil ik even reageren ik vind het allemaal geweldig maar je prestaties die je allemaal geleverd hebt zijn zeker de moeite waard als je straks weer thuis bent hebben we heel veel om over te praten renee geniet nog van je vakantie groetjes oma kester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou ja renee, ik ben wel benieuwd naar die details!!!! misschien kunnen we een ervaring delen?
    Geniet nog lekker van je vakantie en ik kijk weer uit naar de volgende mail.
    Dikke kus van mij en van Jan
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen