dinsdag 26 juli 2011

I'm coming home, I'm coming home, tell the world that I'm coming home!

Beste lezers,

hier mijn laatste berichtje vanuit Australie. Ik zit momenteel te wachten op Sydney International Airport voor mijn vlucht via Hong Kong naar Amsterdam. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het alles behalve leuk vind om Australie te moeten verlaten en zit dan ook met een raar gevoel op het vliegveld. Ik zal in dit blog nog even mijn laatste 9 dagen in Australie beschrijven.

Na de Full moon party op Magnetic Island waren wij al bijna op onze eindbestemming van de trip. De reis van Magnetic Island naar Cairns duurde ongeveer 8 uur en zo kwamen we de 17e van Juli om 18.00 aan in Cairns. Meteen bij aankomst stonden een paar vrienden ons op te wachten die we ontmoet hadden tijdens de reis.. meteen weer erg gezellig en gingen dan ook meteen uit eten met een flinke groep :)! Cairns is eigenlijk helemaal niet zo speciaal en mede om deze reden besloten we hier dan ook maar 3 nachten te blijven. Een dag bestond uit chillen in de zon bij de Lagoon (zwembad in Cairns gezien daar geen strand is) en de andere dag gingen we Wild Water Raften. Het leuke hiervan is, is dat er veel reisbureaus te vinden zijn in Cairns en het dus makkelijk is om af te dingen, ik als echte Nederlander kon dit natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan en zo wisten we dan ook een behoorlijke korting te krijgen inclusief 2 gratis diners. Het wild water raften was echt gaaf en duurde een hele dag, dit deden we op de Tully River vlakbij Mission Beach. De avonden in Cairns bestonden vooral uit party in Giligans en Woolshed.

Omdat er niet bijzonder veel te done was in Cairns en Michel Groenewegen in Port Douglas woonde besloten we dan ook naar Port Douglas te vertrekken op de 21e van Juli. Na een zware busreis van 2 uur kwamen we aan in Port Douglas, meteen kregen we een vakantiegevoel bij dit heerlijke stadje. We spraken af met Michel bij zijn appartement (Reef Club resort) want hier konden we blijven slapen voor de laatste 5 nachten, echt top! Na de tassen neergezet te hebben gingen we (Sanne, Kine, Cone en ik) met een met een bootje de rivier op om krokodillen te spotten, na 5 minuten kwamen we al de eerste krokodillen tegen! Na dit avontuur liepen we nog even door de stad en gingen we naar het strand om lekker te relaxen in de zon (en 26 graden ;)). In de avond even gegeten bij het restaurant waar Michel werkt (Court House).

De volgende ochtend gingen we met de auto van Cone naar Cape Tribulation. Michel had twee dagen vrij van zijn werk dus dat was top! Onderweg naar Cape Tribulation stopte we bij een mooi strand en bij een verborgen meer waar je in kon zwemmen. Aan het eind van de middag kwamen we aan in Pk's Jungle Village (ons hostel voor die nacht). Dit hostel lag echt midden in de jungle, na even gevist te hebben op t strand en een apar biertjes gedronken te hebben doken we het bed in om de volgende ochtend op zoek te gaan naar een geheim meer ergens in het oerwoud genaamd de 'Blue Hole'. Na wat research op het internet konden we het meertje al snel vinden! Het was inderdaad super mooi, een superblauw meertje in t midden van t oerwoud, echt prachtig! Dit meertje schijnt de plek te zijn waar aboriginal vrouwen hun kinderen baren, echt een speciale plek dus. Na dit meertje reden we door naar Mossman Gorge, dit is een rivier waar je heerlijk kan relaxen. Michel wist wederom een geheime plek waardoor we daar heerlijk met z'n drieen van de zon konden genieten. Daarna was het weer tijd om terug te rijden naar Port Douglas. Eenmaal aangekomen in Port besloten we te gaan bbqen - heerlijk :)! De avond besloten we een film te kijken onder het genot van een paar biertjes.

De volgende morgen gingen Kine en ik op een cruise over het Great Barrief Reef. Dit was echt een prachtige dag met blauwe lucht en 26 graden. We hadden best een luxe cruise waardoor er zonnebedden op de bovenste verdieping waren, hier hebben we dus ook de hele dag op gelegen. De cruise nam ons mee naar onze eerste plek waar we konden duiken.. onderweg na deze plek zagen we een aantal walvissen, echt gaaf om te zien. Kine en ik besloten weer te gaan duiken en het was elke cent waard, hoe prachtig is dat Great Barrier Reef, echt niet normaal. Na twee keer gedoken en gesnorkeld te hebben in het Great Barrier Reef was het alweer tijd om terug te varen naar Port Douglas. Onderweg naar de haven zagen we nog een aantal walvissen..!

Eenmaal aangekomen in Port Douglas was het tijd voor een nacht stappen in het wilde Port Douglas, we gingen met Michel z'n huisgenote (Louise) en Suzanne, Kine, Michel en ik stappen! Echt een geweldige nacht. De ochtend erna begon minder, maar om 13.00 zaten we toch aan de bbq met fruitsalade, heerlijk ontbijt! Daarna besloten we lekker te relaxen op t strand en gingen we 's avonds weer eten bij het Court House. Na deze gezellige avond was het alweer onze laatste nacht op de oostkust en na het kopieren van al onze foto's gingen we dan ook echt slapen (helemaal verrot).

De volgende ochtend om 07.30 bracht Michel ons naar het vliegveld en vlogen we terug van Cairns naar Sydney. Port Douglas was zeker één van de hoogtepunten op de oostkust. Michel, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid, was echt top!

Eenmaal aangekomen in Sydney was het haasten, haasten, haasten om nog even iedereen gedag te zeggen en mijn koffer in te pakken. Ik kwam aan bij mijn oude huisbaas en ik mocht in mijn oude huis slapen en kreeg zelfs de sleutel van de voordeur, echt super! Ik sliep op de bank en was echt leuk om mijn (ex)huisgenoten weer te zien. Ze hadden allemaal wijn en chips gekocht om nog even een laatste mooie avond te hebben. Vanmorgen werd ik zelfs wakker gemaakt met een ontbijt op de bank, echt top :)!

Nu zit ik hier op t vliegveld en bedenk ik me dat ik de beste tijd van mijn leven heb gehad in Australie, het was simpelweg van dag één tot vandaag een grandioze tijd met geweldige trips naar New Zealand, east coast of Australie, Melbourne, Great Ocean Road, Adelaide, Hunter valley, Blue Mountains, Broken Hill, Tasmanie, Philip Island en Port Stephens. Ik zal het nooit, maar dan ook nooit vergeten. In deze tijd heb ik ook een hoop mensen ontmoet waar ik echt veel van heb geleerd.. ik zal deze dan ook zeker nog een keer gaan op zoeken. De Universiteit van Sydney was simpelweg ook geweldig, een prachtige campus, goed niveau van lessen en examens en uiteindelijk ook alles gehaald met cijfers tussen de 6,2 en 7,2!

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties op de vorige verhalen en zie jullie allemaal snel weer in Nederland - nu kan ik alleen nog zeggen I'm coming home, coming home, tell the world that I'm coming home (http://www.youtube.com/watch?v=k-ImCpNqbJw).

Groeten vanuit Sydney (voor de laatste keer :()

De foto's komen binnen een week op mijn Facebook.

6 opmerkingen:

  1. hoi Rene
    Wat ben je een bofkont dat je dat allemaal hebt mee kunnen maken!!! Je wordt met plezier weer thuis verwacht en nu maar hopen dat je weer kunt wennen thuis. het thuisfront

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi neef, wat een prachtig laatste verhaal. Het straalt er echt vanaf dat je het zo naar je zin hebt gehad. En ach, Nederland heeft ook wel weer wat hoor ;) Ik kan uit ervaring zeggen dat t snel went :) Fijne reis en alvast welkom terug!
    Kuss denise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee René!
    Nou eindigt dan je mooie reis, maar je kan wel terug kijken op een onwijs gave tijd! Niet normaal hoeveel je allemaal gedaan en gezien hebt. Maar het lijkt me wel fijn om na zo'n lange tijd iedereen weer te gaan zien.
    Een hele goede reis gewenst en waarschijnlijk wel tot binnenkort.
    x Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Rene,

    Eindelijk kom je dan naar huis..
    Je hebt weer echt een gave week achter de rug! Mooie foto's en verhaal! Ben benieuwd naar de rest.

    Het klinkt waarschijnlijk erg wijs en cliché, maar je kunt beter op het hoogtepunt naar huis gaan, zodat je alleen maar terug kunt kijken op een super mooie en leerzame tijd:) Het leven daar was misschien wel een paradijs, maar zo heel slecht is Nederland nog niet..

    Goede reis!

    Liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo René, wat een geweldige ervaringen heb jij opgedaan. Weer welkom thuis en ik zie je vast snel; (ook al denk je nu van niet ;-))
    groetjes Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha, ik bedoelde (natuurlijk):... het went vast snel (ook al denk je nu van niet). groetjes Helga

    BeantwoordenVerwijderen