dinsdag 17 april 2012

Los Angeles - 'like living in a movie'


Na een tweetal geweldige dagen in SF was het tijd voor de start van een nieuwe uitdaging. Na 3.5 uur gereden te hebben over de brede Amerikaanse wegen kwam ik woensdagavond aan in Fresno. Hier kon ik meteen mijn hotel in – m’n kamer is een soort studio met eigen keuken, badkamer, bank en bed, ziet er prima uit en het bed slaapt prima J! De volgende ochtend om 9.00 moest ik op kantoor in Fresno verschijnen, zoals we in Utrecht altijd gewend zijn; netjes in pak met strop. Eenmaal op kantoor aangekomen daar merkte ik dat de kledingstijl iets anders was; gewoon pantalon en overhemd was genoeg. Dus na een gesprek met mijn ‘mentor’ hier (genaamd Kayno) kon die strop weer uit. Kayno zal komende maand mij overal mee naar toe nemen en zorgen dat ik me hier op m’n gemak voel, het is echt een superaardige man dus dat komt helemaal goed. Hij heeft me onderhand aan alle mensen op kantoor voorgesteld, kan helaas de namen niet onthouden maar iedereen is enthousiast zodra ik vertel wat ik kom doen, dus dat is een goed teken.



Hetgeen waar ik voor in de US ben is om een wereldwijd onderzoek te doen naar opvolging binnen boeren familiebedrijven. Ik zal de ontwikkelingen en uitdagingen in Brazilie, US, Australie, New Zealand, Ierland, Nederland en Rwanda onderzoeken om een breed beeld te krijgen welke ontwikkelingen er spelen wereldwijd. Dit onderzoek zal dan gepresenteerd worden aan een groep van 50 internationale boeren uit 18 landen in Utrecht tijdens een week waar deze boeren gaan discussiƫren over belangrijke topics in de globale agrarische industrie (opvolging is er 1 van).


Na een tweetal mooie dagen besloot ik het weekend naar Los Angeles te gaan. Ik wilde vrijdagavond al weg maar er werd me afgeraden te gaan rijden gezien ik over een aantal bergwegen moest die ondergesneeuwd waren. Ik besloot dus maar zaterdagochtend te gaan rijden naar LA. Ik bracht eerst een bezoek aan Madara (een vriendin van een Nederlandse vriendin die ik in Sydney ontmoet heb). Zij woonde net buiten LA in Thousand Oaks. Na een 4 uur durende rit tussen alle megatrucks en brede wegen kwam ik daar aan. Het weer was helemaal super met strakblauwe lucht en goed temperatuurtje. Haar huis zag er echt super mooi (en Amerikaans uit). Ik had haar nog niet eerder gezien/gesproken dus het was nog best spannend, maar na 5 minuten praatte we al of we elkaar al langer konden, was dus erg gezellig. Zij nam me mee naar Malibu Beach, ook wel bekend van het strand waar Baywatch is opgenomen. Na een stevige lunch (alle maaltijden zijn hier wel stevig te noemen) reden we weer terug naar haar huis. Daar even met Esmee geskyped en toen ben ik zelf naar LA gereden.


Zaterdagavond rond 18.00 kwam ik daar aan, toen ben ik meteen even naar de Walk of Fame gereden. Ik verwachtte er niet te veel van maar eenmaal aangekomen was het toch een behoorlijke happening, echt gaaf om te zien zeg. Even gegeten en biertje gedaan in Hard Rock Cafe.

De volgende ochtend wilde ik natuurlijk niet LA verlaten zonder het Hollywood bord gezien te hebben; er werd me aangeraden om naar Griffith Park te rijden, eenmaal daar aangekomen was het echt adembenemend. Het was strakblauw en kon vanaf dat punt heel LA zien van bovenaf inclusief het Hollywood bord – echt super mooi!!


Daarna even snel naar Venice beach gereden om daar nog even van de zon te kunnen genieten. Hier even een fiets gehuurd om langs de boulevard te cruisen – dit strand staat ook wel bekend om z’n hippie boulevard, hing een grappig sfeertje dus, er stonden zelfs twee gasten die blijkbaar geen werken hebben die je voor $ 5 in hun ballen kon trappen, lekker Amerikaans.


Ook nog even naar Santa Monica beach gereden om daar ook nog even te shoppen @ third street shopping boulevard, super gaaf om al die mooie Amerikaanse winkels te zien. Ben goed geslaagd in o.a. de Abercrombie & Fitch en kon het niet laten om het luchtje te kopen.. heerlijk! Daarna weer terug naar Fresno want onderhand was het al 16.00. Na een 4 uur durende rit kwam ik weer in Fresno aan rond 20.00! Ik merkte wel dat ik echt uitgeput was dus dook lekker op tijd ’t bed in. Toen ik vanochtend wakker werd merkte ik nog duidelijk dat ik het weekend in m’n hoofd had, was megagaar en zelfs duizelig. Gelukkig trok dit in de loop van de ochtend op kantoor weer weg. Vanaf vandaag voorspellen ze in Fresno een aangename 25 graden en zon voor de komende maand dus dat zit wel goed J! Komende week een drukke werkweek en vrijdag al de eerste boer bezoeken, deze boer bezit 12.000 hectare grond dus dat wordt een mooie ochtend. Vrijdag middag zal ik naar San Diego rijden om daar het weekend te vertoeven. Deze rit zal ongeveer 7 uur duren, dus dat wordt een mooi ritje J.

Tot ’t volgende verhaal!

Cheers from California – sunshine state!!

1 opmerking:

  1. Hoi neef,zit even op mn mobiel tijdens mn ontbijtje je verhaal te lezen. Ik wordt er bijna zelf moe van, ZO veel dingen die je doet! Je moet maar f n mattie vinden om die lange ritten mee te maken,kun je afwisselend rijden. Werk ze,maar vooral geniet ze (zeker v die 25 graden,hier heeft t vannacht serieus gevroren :s)

    Liefss denise

    BeantwoordenVerwijderen