dinsdag 24 april 2012

There’s no place like San Diego – unpredictable as hell


Na het mooie weekend in Los Angeles was het weer tijd voor een nieuwe workweek, deze week stond in het teken van veel statistieken opzoeken en een verhaallijn maken voor de presentatie die gegeven moet worden aan de hand van het onderzoek naar succession. Vrijdag bracht ik een eerste bezoek aan een farm in de US. Deze boer (genaamd Westlake) bezat net zoveel grond als 1/3 van heel Nederland. De dag begon al vroeg en reden met drie collega’s naar deze klant.

Op weg naar de farm al veel mooie uitgestrekte gebieden gezien waar hij amandelen, graan, pistache noten en tomaten teelde in de open lucht. Daarna een gesprek met de boer en zijn zonen, praten over het afgelopen jaar, de huidige problemen en ook een stukje over succession. Erg interessant om dit allemaal te horen; de rest van de dag bestond uit het bekijken van zijn grond, erg gaaf! Ook nog even langs een organische pistache noot boer geweest. Serieus de beste die ik op heb, zo heerlijk!

 
Uiteindelijk reed ik om 5 uur richting San Diego. De rit duurde ongeveer 5 tot 6 uur afhankelijk van het verkeer rond Los Angeles. Tijdens het rijden weer een heerlijk muziekie  op en voor ik het wist stond ik in LA (22.30). Helaas had ik onderweg al te horen gekregen dat ik na 22.00 niet meer kon inchecken in het hostel die ik geboekt had dus moest ik naar de locatie gevestigd in het centrum. Het was een YHA hostel en eerste indruk was prima. Ik had nog niet gegeten dus om 23.30 zat ik met een cheeseburger en bier bij een restaurant bij te komen (en langzaam in slaap vallend) van de lange rit.

De volgende ochtend had ik 9 uur ’s ochtends afgesproken met Moniek (uit ’s-Gravenzande) die met twee vriendinnen (Brenda & Tanja) ook in San Diego was om nog wat zon mee te pikken voordat ze weer naar Nederland gingen (deden exchange in Canada). We begonnen onze city tour met een bezoek aan de haven, het begon al goed op te klaren dus onderweg konden we het niet laten om even bij het Mariott in het zwembad te duiken om onze reis naar de boulevard te vervolgen. Echt een gave boulevard met mooie boten. Er scheen nog een mooi park te zijn dus dat was onze volgende bestemming; pistachenoten eten in Balbao park (ook wel Bapao park genoemd J), het was heerlijk weer dus voor we ’t wisten zaten we onze badkleding in het park (niet wetende dat we keihard aan ’t verbranden waren). Toen kwamen er ineens een aantal eekhoorns, die ik voor het eerst in mijn leven zo dichtbij heb gezien. Wij, als dierenliefhebbers, konden het dan ook niet laten om onze pistache noten te delen met deze eekhoorns J.

De temperatuur liep al aardig op dus we kwamen op het goede idee om naar het strand te rijden.. ik had tenslotte maar anderhalve dag om San Diego en omgeving te zien. Op weg naar het strand (20 minuten rijden met de auto) werd het steeds bewolkter, en ja hoor.. eenmaal bij Mission beach aangekomen was de zon volledig bedekt door wolken en mist. Dit kon natuurlijk niet, dus we kwamen op het perfecte idee om naar het volgende strand te rijden om te zien of daar de zon wel scheen, eenmaal aangekomen op Coronado Island/beach scheen hier de zon ook niet.. ons optimisme verdween langzaam en we klaagde er lekker op los J. Dan maar sushi eten als lunch. Na deze culinaire ervaring reden we door om toch nog de zon op te zoeken – terug naar het centrum.. eenmaal daar aangekomen was de zon hier ook weg, waar die in de ochtend zo heerlijk scheen.

Dan maar naar de beroemde sunset cliffs om een beetje te ‘hiken’ en het luie zweet kwijt te raken. Na een zeer avontuurlijke hiking toch gelukkig helemaal veilig op het strand van Sunset Cliffs aangekomen en daar nog even rondgewandeld en de stapplannen voor de avond bedacht. Maar voordat we een paar biertjes konden drinken moesten we eerst nog eten. Het scheen dat Pacific beach een leuke boulevard had dus daar heen gereden. Eenmaal aangekomen scheen het slechts een straat te zijn met één goede Thai en een goed visrestaurant. Gezien onze exotische dag besloten we maar bij de Thai te gaan eten.. eenmaal binnen was de sfeer nogal stijf en netjes terwijl wij in onze beachoutfit daar naar binnen kwamen. Eenmaal bij de tafel aangekomen bleek dat de tafels megalaag waren en we op de grond moesten zitten, na lang gekloot met m’n benen had ik dan toch eindelijk de kleermakerszit te pakken, tot die man zei dat je je benen onder tafel kon doen. Die begreep ik nog niet helemaal maar toen ik ze onder tafel deed bleek de ruimte onder de tafel een gat te zijn zodat je als nog gewoon kon zitten J. Na het heerlijke Thaise eten zijn we naar het hostel gereden van de dames zodat zij konden gaan omkleden en ik even een afterdinner inzakkertje kon doen op de bank J.

Eenmaal aangekomen in downtown San Diego kon de stapavond beginnen. We stapten rond half 12 de eerste bar in en het tempo zat er goed in. Na een uurtje besloten we nog een andere bar op te zoeken, het werd gezelliger, en later, en gezelliger en later totdat het 01.30 was en de lichten ineens aan gingen,  blijken al die clubs en bars in de US om 2.00 dicht te gaan, wat een anti climax zeg.

Brenda had een beetje honger gekregen in de loop van de nacht dus ze zou en moest softijs hebben voordat we gingen slapen; na lang zoeken kwamen we dan aan bij de burgerlicious waar we een kom ijs kregen waar je ‘u’ tegen zegt, damn! Kon niet ontkennen dat deze heel lekker was, dus bedankt Brenda ;).

Na een kort nachtje en mega gare ochtend gingen we de volgende ochtend weer enthousiast op weg naar de memorial lighthouse. We hoopte vandaag wel op een zonnetje maar ook zondag bleef de zon weg helaas. We eindigde het mooie weekend in La Jolla om heerlijk te eten bij een geweldig restaurantje met mega lekkere broodjes.

Het weekend was totaal niet zonnig (waar we wel op gehoopt hadden) maar het was er één die ik niet meer zal vergeten, via deze weg wil ik de dames dan ook bedanken voor de gezelligheid J.

Om 16.00 vertrok ik weer richting Fresno (dit keer een rit van 6 uur vanwege wat wegwerkzaamheden), om 22.00 kwam ik thuis en plofte ik zo snel mogelijk in mijn bed om vanochtend weer een boer te gaan bezoeken.

We brachten vanmorgen een bezoek aan de familie Maddox die vooral koeien had maar ook wijngaarden, amandelen en andere producten. Ook dit was een supergave ervaring om met die man te praten en zijn land te zien.

Deze week staat in het teken van veel bezoeken aan boeren waar ik erg naar uitkijk. Het volgende weekend staat een bezoek aan Yosemithe park en Kings Canyon op de planning, dus na volgend weekend kunnen jullie weer lezen hoe de afgelopen week was.

Cheers vanuit het zonnige en bloedhete Fresno, California
                                                                                                                                                  

3 opmerkingen:

  1. Hi rene
    Leuk weekend geweest denk ik! jammer van het weer, maar ja altijd beter dan bij ons.13 graden en regen en ein de middag nog meer kans op regen. Oladiee op mijn vrije dag.
    Werkse en tot mails, bellens? ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Rene! Super gaaf weer wat je nu allemaal meemaakt en dat noemen ze dan 'werk'. ;) Geniet nog lekker de komende weken! xx Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woow rene!

    Ik denk dat je straks eerst weer een maand moet bijkomen van al dat drukke gereis! Wel leuk denk om nu de reis te maken, terwijl je ook echt daar werkt. Geniet er weer van en we zullen je missen zaterdag :(

    Kuss

    BeantwoordenVerwijderen