dinsdag 15 maart 2011

Acclimateriseren in Sydney

Na anderhalve week ongelooflijk veel gezien te hebben kwam ik eindelijk op 1 februari aan in het geweldige Sydney! Ik dacht dat het eigenlijk niet beter en mooier kon zijn dan Bali en Hong Kong maar alle verwachtingen waren bij aankomst al meer dan overtroffen; prachtig blauwe lucht en zeer gezellige mensen, iedereen is bereid om met je te praten!

Na een kort ritje naar het hostel stond ik daar dan met mijn koffers en tas bij de receptie van het Wake Up Hostel! Mijn kamernummer was 103 en wist eigenlijk niet wat ik kon verwachten om met 10 personen in een kamer te slapen! Binnen de eerste 5 minuten had ik al 8 van de 10 mensen ontmoet en wist al meteen dat ik dit super vond! De eerste dag bestond vooral uit een beetje rondkijken in de gigantische stad. Na wat rondgelopen te hebben door de stad had ik om 17.30 een afspraak met de huisbaas om een kamer te gaan bekijken, deze kamer beviel mij prima en heb hem dus ook meteen genomen. Daarna even lekker geslapen, de jetlag was best aanwezig dus na het diner weer lekker in bed gekropen! Na een vrij rumoerige nacht gezien iedereen om de beurt binnenkwam stond de volgende dag in het teken van een trip langs de stranden van Sydney georganiseerd door Wake up! Het was ongeveer een graadje of 30 en heel zonnig dus met een aantal kamergenoten begon de toer in Coogee Beach en liepen zo een aantal stranden af naar Bondi beach! Daar even heerlijk gelegen en tikkeltje verbrand maar dankzij de hulp van een aantal dames uit Noorwegen bleef dat beperkt J. ’S Avonds gingen we even een drankje doen in de Side Bar.. de kroeg van het hostel dat bekend staat om zijn beruchte woensdagavond. Na een mega goede avond met wat Sambuca, biertjes van 5,50 Australian dollar en andere shotjes eindigde de avond uiteindelijk om een uurtje of 3!

Dit was behoorlijk laat gezien we de volgende ochtend om 7 uur klaar moesten staan voor een tocht door de Blue Mountains, dit is een zeer groot natuurgebied rondom Sydney! Na een uur gereden te hebben bracht onze zeer typisch Australische gids ons naar de plaats waar de kangaroes leven in het wild! En ja hoor… daar liepen er 4! Zo grappig om te zien hoe ze daar rondhuppelen! Na dit gezien te hebben reden we door onder het genot van de Gumtree Song  naar de eerste plaats waar we anderhalf uur gingen ‘hiken’! Supermooi uitzicht en geweldig mooie watervallen gingen we lunchen en daarna weer een uur lopen door het oerwoud! De officiële tocht eindigde met een tocht vanuit de vallei naar de top van de berg met de steilste trein van de wereld! Deze trein ging vrijwel verticaal omhoog! Daarna bracht de gids ons nog naar een supermooi plekje waar niemand komt, één van de geheime uitkijkpunten in de Blue Mountains! Na deze geweldige tour gingen we nog even dineren in een Spaans restaurantje en lagen we met heel de kamer om 23.00 uitgeput in bed !
De volgende dag had ik gepland om even mijn koffers alvast over te brengen naar mijn kamer. Daarna even mail gecheckt en alles weer beetje bijgewerkt en tickets geboekt voor de trip vanaf 11 Februari! Hier zal ik jullie zo over informeren! Na het boeken van de vluchten ging ik even een telefoon abonnement halen. Vanavond was een speciale avond want we gingen met de Noorse dames eten in de Sky Tower! Dit is de hoogste toren van Sydney en hier kan je heerlijk dineren met prachtig uitzicht over heel Sydney! Ik zal verder niks zeggen over de prijs van dit diner ;)! Na 3 uur lang heerlijk gegeten te hebben met o.a. kangaroe, krokodil, oesters en noem het maar op gingen we nog even een klein biertje halen in de Side Bar! Dit werd weer iets later dan verwacht maar het was weer megagezellig!

Vandaag ben ik officieel in mijn kamer gegaan en ik moet zeggen dat het me prima bevalt! Ik kwam hier vanmorgen aan en kon lekker al mijn spullen uit mijn koffers halen en me lekker settelen! Vandaag was het officieel de heetste dag in de afgelopen 50 jaar met temperaturen in het centrum van 40 tot 45 graden! Gelukkig was het op het strand iets koeler maar nog steeds dik 35 graden! De strand was dus ook de plek waar me moesten zijn vandaag! Heerlijk met twee huisgenoten heel de middag op het strand gelegen en lekker geslapen ook! Net mijn eerste kookkunsten uit de kast gehaald; Spaghetti Bolognese J!

Deze week komen er behoorlijk wat Westlandse/Nederlandse mensen naar Sydney dus de week zal vooral in het teken staan van sightseeing in Sydney!

Vrijdag 11 februari zal ik naar Melbourne gaan met een aantal mensen die ik ontmoet heb in het hostel! Eerste en paar dagen Melbourne waar we ook de Great Ocean Road gaan rijden! Na de great Ocean Road gaan we naar het eiland Tasmanie voor een paar dagen en dan weer terug naar Sydney op de 21e van Februari!

School start pas op de 28e maar deze week zal zeker in het teken staan van voorbereidingen voor de studie! Best spannend allemaal! Vooralsnog is het echt geweldig in Sydney, vermaak me elke minuut en ontmoet elke dag weer nieuwe gezellige mensen!

Het volgende verhaal zal in rondom de eerste schoolwerken schrijven met o.a. een verslagje van de trip naar Melbourne en omstreken!

Bedankt weer voor alle leuke reacties op het vorige bericht, erg leuk om te lezen!
Cheers, Rene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten