dinsdag 15 maart 2011

Trip Melbourne, Great Ocean Road & Tasmania

Het ene moment lees je het verhaal van Robbert in het veel te koude Zweden.. en het andere moment is er weer een verhaal vanuit de andere kant van de wereld! De laatste weken is het nogal stil geweest rondom mijn verhalen en foto’s op Facebook maar ik kan jullie melden dat alles meer dan uitstekend gaat met me! Ik heb weer een aantal bekenden over de vloer gehad zoals Michel Groenewegen alias Cone, Willemijn Prinsie en Lisa! Supergezellig allemaal!

De afgelopen weken stonden eigenlijk nog minimaal in het teken van Universiteit, studeren en andere serieuze bezigheden maar meer in het teken van mensen ontmoeten, reizen en hier en daar een feestje of een bezoek aan het strand met als hoogtepunt de roadtrip die ik hieronder even kort zal proberen te beschrijven..

Op 11 Februari vertrok in mijn eentje naar Melbourne om daar een drietal universiteitgenoten te ontmoeten waarmee ik zou gaan reizen! Dit zijn allemaal CEMS studenten (CEMS = een Master met internationaal netwerk, meer stages en exchanges). In Melbourne begon de trip op 12 Februari.. ik moet toegeven dat ik Melbourne minder spectaculair vind dan Sydney maar zeker de moeite waard voor een bezoek! Op 13 Februari gingen we naar Philip Island, dit eiland staat bekend om zijn Pinguin parades.. na zonsondergang komen de kleinste pinguins ter wereld op het strand in een parade om uit te rusten op het droge.. zo grappig om tientallen pinguins achter elkaar te zien huppelen! Dit is tevens een populaire attractie voor velen.. met tribunes op het strand en popcorn bekeken velen de pinguin parade.. net een bioscoop dus!

De dag erna vertrokken we naar de Great Ocean Road (GOR).. dit is een weg langs de Zuidelijke oceaan van Australie! We hadden een Nissan Xtrail gehuurd, lekker groot en makkelijk om te rijden! Er ging nog een Duitse dame mee in de auto dus we waren nu met z’n vijven. De GOC staat ook wel bekend als één van de mooiste wegen van Australie! De eerste dag reden we 150 kilometer op deze weg met ongeveer elke vijf minuten een stop voor een mooie Scenic Lookout over stranden en rotspartijen in de zee! De eerste nachten verbleven we in Apollo Bay wat ongeveer op de helft ligt! De volgende dag stonden de alom bekende “Twelve Apostels” op het programma.. helaas zijn er nog maar 9 van over! Na nog veel meer mooie stranden en heerlijk baaien verbleven we de volgende nacht in Port Fairy! De dag erna reden we weer terug door het binnenland met als eindpunt weer Melbourne! Ik moet toegeven dat de GOR wel één van de mooiste dingen is die ik in mijn leven heb gezien, wat een geweldig gevoel: Muziek keihard, 80 km/u over een super mooie weg rijden en megagezellige reisgenoten! Daarbij hebben we ook het volledige Wildlife van Australie gezien in het wild zoals Koala’s, Wallabees, kangaroes, slangen en nog vele andere tropische dieren.
De dag erna (onderhand alweer de 18e van Februari vlogen we naar Tasmanie.. (bekend om zijn Tasmanian Devil) het meest zuidelijke eiland van Australie wat bekend staat als een woest natuurlandschap waar het soms wat koud kan zijn.. nou dat hebben we meegemaakt, met temperaturen van 5 tot 10 graden in onze korte broek en t-shirt (als echte vakantiegangers) was het niet bepaald een pretje om een wandeling te doen J! Maar we hebben het gelukkig weer overleefd.. de dagen in Tasmanie waren ook echt super! De eerste dag gingen we nog een vriend ophalen die daar studeerde dus we waren nu met z’n zessen.. hoe meer zielen.. hoe meer vreugd! En dat was ook echt zo.. het werd gezelliger en gezelliger! Meteen na het oppikken van Thomas reden we naar de andere kant van Tasmanie (naar Strahan), een tocht van 5 uur door bergen heen met een bus van 8 personen die maximaal 110 kan was dit weer een barre tocht J! Eenmaal aangekomen in Strahan konden we gelukkig nog een slaapplek vinden om 0.00 in de nacht.. lekker voorbereid weer! De volgende ochtend gingen we een cruise doen over een rivier die het binnenland van Tasmanie in ging.. echt super mooi weer! Na deze cruise gingen we sand boarden.. dit is met een plank naar beneden glijden van een zandduin! Rene was weer zo slim om zijn zwembroek in de auto te laten waardoor hij genoodzaakt was dit te doen in zijn boxershort.. ik hoef jullie denk niet te vertellen waar het zand uiteindelijk allemaal zat J! ’s Avonds reden weer door naar de Cradle Mountains.. na weer een bizarre tocht van 3 uur rijden kwamen we om 22.00 aan in het hostel die we dit keer maar wel geboekt hadden! De volgende ochtend zouden we daar gaan ‘hiken’ maar het regende helaas waardoor we maar naar de grotten gingen in de buurt.. ook super gaaf om te zien! ’s Avonds als een idioot weer doorgereden naar Hobart (hoofdstad) voor een klein feestje.. dit liep echter een tikkeltje uit de hand waardoor we uiteindelijk om 7 uur in bed belandde met de nodige alcoholische versnaperingen achter de kiezen! Uiteraard waren we de volgende morgen weer fris en fruitig om half 9 wakker om naar Port Artur te gaan rijden! Dit was vroeger een gevangenis en hier worden tegenwoordig Ghost Tours gehouden omdat hier nogal mysterieuze dingen gebeuren! Dit hebben wij dus ook gedaan, ik geloof niet in geesten maar ik moet toch wel toegeven dat ik af en toe kippevel kreeg van de verhalen!

Uiteindelijk de volgende dag weer teruggevlogen om op 21 februari om 23.00 weer in mijn eigen kamertje te zijn! De 22e hadden we meteen introductiedag op de Universiteit! Superveel mensen ontmoet en gisteravond dan ook meteen de Welcome party gehad voor alle internationale studenten! Jullie raden het wel weer.. het was WEER gezellig en beetje te laat in bed! Vanmorgen moesten we om 11.00 op de Uni zijn voor wat oriëntatie en roosters ophalen! Mijn rooster ziet er als volgt uit:
- maandag: 12.00 tot 14.00
- woensdag: 18.00 tot 21.00
- donderdag: 10.00 tot 21.00

Aankomende week bestaat vooral uit introductie feesten, gratis BBQ’s op de universiteit en bezoekjes aan het strand maar volgende week zullen we dus eindelijk moeten gaan beginnen aan school!

De roadtrip was zo ongelooflijk gaaf en heb er weer een aantal hele goede vrienden en vriendinnen bij.. simpelweg onvergetelijk!

Nog even een update voor het weer in Sydney.. gemiddeld 25 tot 30 graden en veelal zonnig!

Tot het volgende verhaal waarin ik verslag zal doen van mijn leven op de uni!

Cheers, Rene vanuit Sydney!


Ps 2. Foto’s van Sydney zelf te vinden op:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten