dinsdag 15 maart 2011

Aftersummer in Sydney – Simply love it

Beste lezers,

Hier weer een verhaaltje uit Sydney, onderhand alweer twee weken geleden en weer genoeg dingen meegemaakt om over te schrijven. Ik schrijf dit verhaal vanuit de Library op de Uni of Sydney (studie ontwijkend gedrag noemen ze dat ook wel J)!

Na het verhaal over mijn trip naar Melbourne, Great Ocean Road en Tasmanie gaat dit verhaal over de eerste twee weken op de uni! Na 2,5 maand vakantie te hebben gehad van de Universiteit was het moment daar dat ik toch echt weer naar een college moest! Het eerste college (Cross Cultural Management) was woensdagavond van 18.00 tot 21.00! Sanne & ik, zeer goed voorbereid en volop gemotiveerd, kwamen onze eerste les dan ook meteen een half uur te laat – ik zeg altijd maar zo.. een goed begin is het halve werk! Gelukkig zijn ze in OZ (Aussie // Australia) niet zo strict met de tijd: “No worries”!

De donderdag had ik van 10.00 tot 21.00 college (met 2 uur pauze)! Dit was dus wel een behoorlijke tegenvaller en behoorlijk afzien, Robbert en Sven weten denk nog wel wat er gebeurt als Rene moe wordt in de les.. (lekker slapen)! Uiteraard als Exchange student ga je na 9 uur college te hebben gehad niet naar huis.. maar direct door de kroeg in – zo gebeurde het dan ook dat ik weer 4 uur thuis was!

De weekenden staan hier vooral in het teken van strand – party – strand – party – strand en uit eten op zondag! Naar het strand gaan we meest met een groep exchange/internationale studenten en staat vooral in het teken van napraten en slapen J! De feesten ’s avonds starten vaak in kroegen waar de ‘jugs’ (1,5 liter kannen) maar 7 Dollar zijn om toch nog wat geld te besparen!

De tweede college week bedacht ik me dat ik misschien maar eens moest beginnen met artikelen lezen en boeken kopen gezien ik voor elk vak direct achter liep met lezen.. toch is het wel moeilijk om een balans te houden tussen genieten en dingen voor school doen.. ben hier natuurlijk op exchange J!

Het afgelopen weekend was weer 1 om niet te vergeten, uit prive redenen zal ik verder geen details vermelden over de feesten. Overdag zijn we vrijwel elke dag naar het strand geweest en om het een beetje leuk te houden proberen we vanaf nu elke keer naar een strand te gaan waar we nog niet zijn geweest.. zo zijn we al naar Bondi, Coogee, Maroubra en Manly Beach geweest. Afgelopen zaterdag zijn we ook nog naar Watsons bay geweest, het mooie van dit strand is dat je vanaf het strand de skyline van Sydney kan zien.. echt prachtig! Uiteraard moest er ook nog wat gelezen worden voor de studie dus ik nam heel ambitieus mijn boeken mee naar het strand.. helaas is het er niet van gekomen om ook maar 1 letter te lezen.. de intentie om iets te doen was er.. het ontbreekt slechts nog aan de uitvoering!

Nu is het weer maandag en hebben we net de eerste zaal voetbalwedstrijd gespeeld. Speel hier in een team met 6 CEMS studenten! De eerste wedstrijd hebben we 4-3 gewonnen met het 4e goal in de laatste seconde van de wedstrijd!

Daarbij speel ik dinsdagavond ook een voetbalwedstrijd met ongeveer 20 andere internationale en exchange studenten! Verder ga ik met Sanne drie keer in de week naar de sportschool! (jaa.. u leest het goed J)!

Ik heb ook weer een aantal leuke foto’s gemaakt afgelopen week die te zien zijn op:

Ik wil nog even zeggen dat ik het super leuk vind om de reacties te lezen! Mochten jullie nog een postduif willen sturen.. stuur hem dan naar:

144 Flinders Street
Surry Hills
2010, New South Wales
Sydney
Australia

Mijn Australische telefoonnummer is +614 26 24 933 55!
Nog even de weersverwachting voor komende week; temperatuur rond de 25 graden en zonnig met af en toe een wolkje! Je merkt dus al duidelijk de herfst zijn opkomst maakt in Sydney!

Cheers Rene!

11 opmerkingen:

  1. Lieve Rene,

    De spontaniteit is er inmiddels al een beetje vanaf, aangezien je site of gewoon jij geen berichtje van mij wilt ontvangen ;) Dus poging nr 4!

    Maar goed, ik blijf me vereerd voelen om als eerste een reactie te plaatsen op deze gloednieuwe site :D

    Laat ik maar eerst een over je studie beginnen. Ik ben niet van je gewend Mr. Kester dat je daar zo weinig aandacht aan besteed. Dus aan de slag jij! ;)
    Aan sportiviteit ontbreekt het niet, zowel in de sportschool als in de kroeg. Goed bezig!

    Je geniet in ieder geval op en top, zoals het hoort :) Helemaal super!

    Veel liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Reneetje,

    Wauw, jij komt als een afgetrainde australische god terug als ik dat zo hoor? Voetbal, sportschool... Tsjaa, als je zovaak op het strand ligt moet je natuurlijk ook wel een beetje goed voor de dag komen ;)!

    Wat een fijn verhaal, het klinkt allemaal heel erg goed. Op de foto's zie je er ook heel gelukkig uit!

    GENIET! Liefs en een kus, Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die Rene
    Ik heb je blog weer doorgestuurd. leuk om te lezen. Tuurlijk moeilijk om balans te vinden. ik hoop toch dat je hem weer gaat vinden. Heerlijk die strandverhalen , ik krijg er al zin in. Hier gaat het ineens ook wat worden.
    In plaats van de verwarming zet je nu de cooler aan in de auto xx je moederrr

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Rene ja valt niet mee STUDEREN, komt nog moeilijk op gang, feesten is altijd al je grote hobbie geweest, strand is ook echt jou ding zie ik en altijd die meiden he, ik sta daar toch zo van te kijken hoe je dat vrouwelijk schoon om je heen weet te vergaren dat je zelfs niet in details wil treden, genietse, zonse maar ook wel een beetje studeren he, groetjes Emmy en de rest

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeij neef,

    Haha, leuk dat allebei onze verhalen zo gelijkertijd ongeveer geplaatst zijn en er wel een verschil te merken is tussen jou en mijn leven. Waar jij doordeweeks moet bijkomen van het weekend, probeer ik in de weekenden bij te komen van doordeweeks. Maar genieten doen we dus allebei lekker! :D Ga zo door en blijf lekker actief je verhalen vertellen en fotos plaatsen! Ik blijf t iig leuk vinden om ze te lezen/zien!

    Dikke kus vanuit Antigua (30 graden, tis hier zomer aant worden)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee,
    Hihih Waar je op sportgebied en in het uitgaansleven erg actief bent laat je het in de schoolbanken dus nog een beetje afweten!! Oh oh oh ;) Laten we het er maar op houden dat je nog een beetje aan je nieuwe schoolritme moet wennen ;)

    Geniet ervan en natuurlijk ook succes met het serieuze gedeelte van je reis!!
    Kuss en ook de groetjes van de rest van de fam. (zij lezen je verhalen en zien je foto's ook, maar reageren... dat is dan weer net een stap te veel voor de a-computerouders van mij ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hii there!!

    Zo ik heb gewoon nog maar een keer je verhaal gelezen om een beetje op te vrolijken! :) Wat zou ik graag met jou ruilen zeg, heerlijk!
    En.. guess what... ik ga volgende week squashen! ;) Haha moet niet gekker worden he!
    Geniet jij maar heeerlijk verder daar!

    Dikke kus!
    Kell

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi verhaal weer Rene jij vermaakt je wel hoor ik!

    Echt gaaf om je verhalen te lezen iedere keer man Keep up the good work!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Rene,

    Erg leuk verhaal,
    ik denk dat ik hetzelfde probleem zou hebben als jij.
    Je moet er toch van genieten als je in aussie bent en dat doe je niet achter je bureau...
    Geniet er van!!!

    Saskia van Westbroek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat klinkt dat heerlijk Rene, lekker naar het strand! Inmiddels was het dit weekend ook hier in het Westland mogelij om lekker in de achtertuin te liggen. De lente is in aantocht! :)
    En dat is goed getimed, want de vespa is weer gemaakt! We kunnen weer gaan toeren!

    Rene, zorg dat je af en toe even in de boeken duikt, dan moet het helemaal goed komen. (moest ik even zeggen als schooljuf natuurlijk :)

    Enjoy life!
    Liefs Ruud & Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Judith en Niels27 maart 2011 om 08:14

    Rene!

    Jij heb t best naar je zin zo te zien :D
    btje jammer dat je nou ook aan de bak moet, maar die campus ziet er wel mooi uit (american pie ;) ). Zit je al in het Australian Football School Team ? :P

    Geniet er nog maar veel van en veel succes met je school en de vrouwtjes ;)

    Groetjes,

    Judith en Niels

    BeantwoordenVerwijderen